Plus wint NIMA Award in categorie duurzaam ondernemen

Supermarktketen Plus heeft gisteravond de NIMA award voor Duurzaam Ondernemen gewonnen. De prijs werd onder andere toegekend door een goed inkoopbeleid en de vele biologische producten die te koop zijn in de supermarkt.

Winst voor Plus

NIMA-AwardsPlus wist in de verkiezingen voor het meest duurzame bedrijf in de finale af te rekenen met Ricoh, DSM en Aria Foods. Volgens Roel Welsing, afgevaardigde van de jury, kwam dat vooral door het grote assortiment aan biologische producten, het duurzame inkoopbeleid en de vele Fairtrade-producten. Daarnaast voert Plus ook in de winkel een duurzaam beleid door gebruik van energiezuinige koeling, verlichting en wordt er gebruik gemaakt van verpakkingen en plastic tassen die gerecycled kunnen worden.

Andere categorieën

In de andere categorieën wist Wehkamp beslag te leggen op de award voor Beste Marketing door zowel KLM en Jumbo te verslaan. Voor KLM was het echter geen mislukte avond, de luchtvaartmaatschappij won in de categorie Beste Digitale Marketing, terwijl Seats2Meet won in de categorie voor Klantgericht Ondernemen.