Imago heeft baat bij duurzaam gebruik water

Bedrijven die goed op hun watergebruik letten en duurzaam omgaan met water krijgen daardoor een beter imago dan bedrijven die dit niet doen. Dat stelt Daan Dijk, een spreker van de Rabobank die op 8 maart tijdens een symposium over waterafhankelijkheid op het hoofdkwartier van DHV een lezing hield.

Risicogebieden beschermen

Naast het feit dat het imago van een bedrijf sterk kan verbeteren door duurzaam om te gaan met water, gaf spreker Esther Blom van WNF tijdens het symposium ook aan dat het een grote bijdrage kan leveren in het behoud van kwetsbare stroomgebieden. Het WWF en de DEG Bank zullen daar eind deze maand meer informatie over geven en tevens een speciaal water-risicofilter presenteren waarmee het eenvoudiger moet worden om risicogebieden te identificeren.

Nederlandse ondernemingen steeds bewuster

Uit de opkomst van het symposium blijkt dat Nederlandse bedrijven zich steeds meer bezighouden met duurzaamheid. Grote bedrijven als Philips, Akzo Nobel, ING en ASML waren allen vertegenwoordigd op het symposium over waterafhankelijkheid in de industrie. Het symposium kon ook niet klagen over aandacht uit buitenlandse bedrijven, ook multinationals als Canon en Sara Lee waren aanwezig.